baby·mama

De voordelen en mijn ervaring met een ringsling draagdoek ♥

Lieve lezers,

Ik gebruik nu al een tijdje de ringsling draagdoek en omdat ik er heel enthousiast over ben wilde ik mijn ervaring graag met jullie delen.

De ringsling draagdoek heb ik gekregen als kraamcadeau  ( tip! )  van een aantal vriendinnen . Zij droegen hem ook altijd en ik vond dat altijd super mooi . Je kindje zo dicht op je en je handen vrij hebben leek mij ideaal.   De ringsling is van katoen en je kunt hem precies op jouw baby aanpassen.  Er zijn op youtube verschillende filmpjes te vinden hoe je hem kan dragen ( heel handig ).     Het leek mij handig om de voordelen van de ringsling draagdoek op een rijtje te zetten.  Er zitten ook algemene voordelen bij  die gelden voor alle draagdoeken hihi.

  •  Je hebt je handen vrij.  Ik denk dat dit een heel groot voordeel is aan de draagdoek. Tijdens het winkelen of gewoon in huis,  je kunt van alles blijven doen zonder dat je je baby op moet tillen.
  • Baby dicht bij je .  Een baby vind het gewoon heel fijn om lekker dicht bij zijn mama te zijn. De warmte voelen en de hartslag horen tikken geven baby’s rust en met de draagdoek is dit dus ideaal. Hij zit lekker dicht tegen je aan.
  • Vanaf de geboorte te gebruiken. En dat is natuurlijk nodig , want ook vooral in het begin willen baby’s dichtbij hun mama zijn . Ik droeg in het begin de beentjes binnen de draagdoek en toen Omar iets groter was droeg ik ze erbuiten .
  • Verstelbaar . Bij de ringsling kan je de doek strakker of losser trekken d.m.v. de ring. Daardoor kun je hem blijven gebruiken , tot zelfs een jaar of 2.
  • Makkelijk zelfstandig om te doen.  Ik heb wel eerst een paar filmpjes gekeken van hoe je die draagdoek nou omdoet. Want in het begin ging het wel vaak mis en snapte ik er niks meer van.   Maar daarna is het heel makkelijk om zelfstandig om te doen.  Dit is misschien vanzelfsprekend maar niet alle draagdoeken zijn even handig als het gaat om alleen , zonder hulp , om  te doen.

En ik las op verschillende websites nog de volgende voordelen wat betreft het dragen van je baby:

  • “De ontwikkeling van de spieren en de gewrichten wordt gestimuleerd door het gedragen worden in een anatomisch correcte, gebogen houding – de zogenaamde kikkerhouding die zo makkelijk te verkrijgen is met een goede draagdoek”.
  • “Volgens onderzoek zijn baby’s die gedragen worden in een draagdoek rustiger en huilen minder dan andere baby’s
  • “Doordat de baby rechtop zit in een draagdoek vermindert dit tevens te kans op reflux en krampjes”

Die laatste drie voordelen las ik op http://www.babydaniidraagdoeken.nl .
Maar zoals je ziet zijn er zoveel voordelen aan het dragen , en raad ik het dan ook iedereen aan.  Natuurlijk gebruik ik ook nog de kinderwagen om  wandelingen mee te maken en boodschappen mee te doen . Maar wel in combinatie met de draagdoek.  Je hebt ze in alle soorten .  De ringsling is er een van.  En de meeste voordelen gelden bij ( denk ik ) alle draagdoeken.

Ik hoop dat jullie dit handig en leuk vonden om te lezen.  En jullie ideeën over de draagdoek zou ik graag willen horen. Laat een reactie achter ♥.

Liefs,
Ummi Omar ♥

Plaats een reactie