baby·mama

Logeren met een baby

Lieve lezers,

Omdat familie niet altijd om de hoek woont  is het soms handiger als je meteen een nachtje blijft  slapen.  Natuurlijk is er wel een verschil mét of zonder een baby.
Je neemt namelijk wel iets meer spullen mee dan als je met z’n tweetjes weg bent.
Het leek mij leuk om een lijstje te maken met spullen die ik meeneem voor Omar als we gaan logeren.

  1.  Allereerst heel veel luiers. Ik kijk aan de hand van hoe vaak ik zijn luier dagelijks verschoon , hoeveel ik dan meeneem. Meestal doe ik er toch altijd nog een paar extra bij. Dus voor 1 nachtje kom ik al gauw op  ongeveer 10 luiers haha. Misschien zelfs meer?  Voor de zekerheid he!
  2. Setje kleding.  Als we gaan logeren neem ik altijd 2 extra setjes kleding mee. Voor het geval dat hij een ongelukje heeft ( spugen of heeelee vieze luier ) . En een setje bestaat dan uit ; romper + truitje + broekje +sokjes
  3. Billendoekjes. Ofcourseee .  Ook wel handig om altijd bij te hebben. Meestal gewoon 1 pakje billendoekjes.
  4. Spuugdoekje .  Een spuugdoekje voor het spugen ( hahaha, logisch) .
  5. Hydrofiele doek. Deze vergeet ik vaak maar het is wel handig.  Voor het verschonen of om hem op te  leggen, is altijd wel zo fijn. Je wilt liever niet dat de bank onder komt te zitten.
  6. Verzorgingsproducten.  Ik neem altijd sudocreme mee.  Dit voor het geval hij last krijgt van luieruitslag. En als we ergens langer zouden  blijven dan 1 nacht , dan neem ik ook shampoo, huidolie en wasgel mee , om het in bad te kunnen doen.  De familieleden waar we blijven slapen hebben deze producten ook en dan hoeven we het niet mee te nemen.
  7.  Je zou denken een  logeerbed.. , maaar Omar slaapt naast mij. Dus deze gaat niet mee. We hebben er wel een staan bij mijn ouders, maar hij wilt er gewoon echt niet in slapen.

Ik denk dat dit het is?     Het is eigenlijk net iets mee dan bij de luiertas.   En stel je vergeet iets, meestal is er wel een winkel in de buurt waar je luiers kunt halen of een rompertje.  Dus geen paniek!  haha .
Logeren met Omar vind ik echt leuk om te doen. Het enige wat soms lastig gaat is het slapen. Hij slaapt soms niet goed  als we niet thuis zijn.  Hij heeft ook het liefst dat ik of iemand naast hem blijft liggen . Als je opstaat dan word hij soms al wakker ( hier komt nog een artikel over ) .  Maar verder is het goed te doen!

Heb je nog tips ? Of wil je gewoon even een reactie achterlaten? Doeeee dat! Ik vind het super leuk om jullie reacties te lezen ! ♥

Liefs,
Ummi Omar

 

Geef een reactie

