baby·mama·Uncategorized

Hoe gaat het met Omar?

Lieve lezers,

Omar is inmiddels  3.5 maand oud en het gaat super goed . Alhamdoulilah.   De weken vliegen echt voorbij , en hij ontwikkeld zooo snel!

Vorig week zijn we weer langs het consultatiebureau geweest . Wat vaak een gedoe is vooraf.  Ik denk altijd genoeg tijd te hebben en uiteindelijk is het haasten. Met een baby doe je overal 100 keer langer over . Dus voor je de deur uit bent is het uren verder. Maar wat is hij gegroeid!   En dan bedoeling in zowel zijn gewicht als in de lengte. Hij weegt nu 7125 gram en is 62 cm lang.   Die zag ik niet aankomen!   Maar ben wel super super trots alhamdoulilah.
Ook de arts van het consultatiebureau zei ;  ” Zoo er blijft wel een stijgende lijn in zitten ” .  Dus dat tripje was goed geslaagd!  Wij tevreden naar huis ♥

Met de groei gaat het dus goed alhamdoulilah.  Verder ontwikkeld hij iedere dag.  Hij maakt nu zulke lieve geluidjes. Het lijkt een beetje op brabbelen .  Dan lacht hij en tegelijkertijd probeert hij dan met je te praten. Zoooooo lief ♥
Hij  is echt alert en volgt beweging ,  en ik heb ook het gevoel dat hij mensen herkent . Heel bijzonder.  Subhana Allah.
Draaien zit er nog niet echt in, maar hij trapt behoorlijk met zijn beentjes dat ik denk dat dit niet meer lang zal duren.   Ook heeft hij zijn handjes gevonden, die gaan lekker in zijn mond en soms valt hij er zelfs mee in slaap.  Hoe hij met zijn handjes “sabbelt/speelt” is zo lief om te zien. Misschien word het binnenkort echt grijpen!?

Het enige wat een beetje dwars zit , was het spugen van de afgelopen weken. Ik heb hier gister al een artikel over geplaatst.  Nu moet ik zeggen dat het subhana Allah sinds gister beter gaat en hij veeeeel minder spuugt en dus beter slaapt overdag. Maar de afgelopen weken had hij het s’middags en  vooral s’avonds   niet lekker met dat dikke, zure spuug. Het kwam tijdens zijn slaap omhoog waardoor hij wakker werd , en daardoor onrustig werd. Het enige wat hielp was borstvoeding geven.  Dan viel hij weer in slaap , maar al snel werd hij dus weer wakker.   We denken nu dus aan verborgen reflux.  Maar omdat het sinds gister best goed gaat, probeer ik het even aan te kijken en als het echt erger word of blijft  ga ik toch maar opnieuw de huisarts bellen. Try again..
Maar voor nu ben ik dus heel blij alhamdoulilah.

Verder genieten we echt.  Zowel ik als mijn man en onze familie. Het is zo’n vrolijk mannetje alhamdoulilah.  Samen buiten lopen in de doek of draagzak is heerlijk.  Maar ook lekker thuis knuffelen en spelen .   Hij is zo’n mooi geschenk , alhamdoulilah  .

Hiermee wil ik lekker afsluiten . Dit was even een korte update van de afgelopen weken en ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen.
Oja en reacties zijn altijd welkom! Vind ik zo leuk om te lezen . Vooral nu dat ik geen instagram of facebook meer heb! ♥

Liefs,
Ummi Omar

Geef een reactie

